13 d’abril 2008

Pau Alabajos

Anuncia el cantautor de Torrent que ja ha eixit al mercat el seu segon disc, Teoria del caos. Avalat per l’èxit de l’anterior treball, Alabajos no para en torreta i al seu bloq comprovareu com té d’apretada l’agenda. Ací per casa i per l'estranger i tot! Mirarem d’acostar-nos divendres a Manuel al concert que farà amb Toni de l’hostal.

El mateix Pau es feia ressò dijous d’un article del diari gratuït ADN dedicat a la música en valencià que ara es fa. Entre altres coses diu;

La música en valenciano pasa por un excelente momento: al calor del éxtito de Obrint Pas se ha producido una eclosión de bandas y propuestas origniales. Del folk-rock de Lilit i Dionís al rock agresivo de 121 Decibels o Pinka. Del rock duro de Inopia o El Corredor Polonés a la canción de autor de Pau Alabajos o Sergi Contrí. De un clásico como Xavier Morant al folk de l'Ham de Foc o Tres fan Ball... Creatividad, diversidad, mestizaje. Hay unanimidad entre la crítica: la música en valenciano goza de una salud excelente.(...)
La eclosión de bandas y diversidad de estilos contrasta con la endeblez de la industria: sólo hay un sello especializado: Cambra Records. "Es normal", afirma Frechina; "primero se crea el mercado y luego llega la industria". Frechina también lamenta que Canal 9 no tenga ningún programa de música. "Ni en castellano ni en valenciano".

L’altre dia anava escoltant ràdio 9 a migdia i va sonar una cançò d’Antonio Orozco, reconegut cantant en castellà, mentre que el locutor parlava de que ràdio 9 anava a col·laborar en les gravacions i promocions de ‘cantants consolidats’ com l’Orozco. No sé exactament en que consistia l’ajuda però em pregunte, primera; als grups consolidats pâ què? I segona, hi algun que cante en valencià? Segurament no, ja sabeu com els agrada el dialecto als de RTVV. Quetet i calladet.