23 d’abril 2008

Sant Jordi

És la primera vegada que escric al blog el dia de Sant Jordi. He passejat un poc per la xarxa i he trobat texts i notícies relacionades amb la diada jordiana per tot arreu. M'agrada este dia per moltes coses. En primer lloc per motius personals. Em porta records i m'aporta bons moments tots els anys. També per la vessant etnològica, de participar en una festa de les milers i milers que es faran avui arreu del món amb motiu de la festivitat del megalomàrtir i que ens ajunta a tots baix una mateixa llegenda. En tercer lloc, per ser una festivitat arrelada en els orígens europeus del meu poble i del meu país, encara que en el segon cas s'haja oblidat i es substituisca per la beateria i superstició de Sant Vicent Ferrer.
Podria escriure molt però no és el moment ni l'hora adecuada. Vos posaré el poema referit a Sant Jordi que més m'agrada, pregària escrita per Salvador Espriu.

Senyor sant Jordi,
patró,
cavaller sense por,
guarda'ns sempre
del crim
de la guerra civil.
Allibera'ns dels nostres
pecats
d'avarícia i enveja,
del drac
de la ira i de l'odi
entre germans,
de tot altre mal.
Ajuda'ns a merèixer
la pau
i salva la parla
de la gent
catalana.
Amén

1 comentari:

DE TOT UN POQUET ha dit...

Em sembla molt bé tot el que dius... i heu coincidit Carme.Laura Gil (COC RÀPID), el cardenal emèrit de Barcelona, Ricard M. Carles -valencià- i tu en el poema. Però una diferència hi ha entre Carme.Laura, tu i el cardenal: ell va eliminar els versos "i salva la parla
de la gent
catalana."...Mira-ho al seu bloc (COC RÀPID)