20 de gener 2009

Recomanem un teatre;


L'altre vaig anar al teatre Talia a vore 'La muerte y la doncella", que les crítiques pintaven bé. I honestament no em va decebre gens.
Segurament molts coneixereu l'adaptació cinematogràfica d'esta obra de teatre que es va fer l'any 94. Jo he sabut hui que existia, i ja m'he informat d'on conseguir-la per vore-la i comparar amb la representació.
Per als que no la conegau és una història sobre el mal, sobre el mal exercit per uns humans sobre altres, sobre les dictadures, sobre la veritat, sobre els desigs de revenja davant una situació d'abús. Ara que sentim discursos sobre la memòria històrica ve molt bé conèixer una obra com esta. Una història situada en un país canviable a molts. Una reflexió sobre la dignitat de les víctimes i l'arrepentiment (o no) dels botxins.
Els protagonistes són tres; Emilio Gutierrez Caba, Luisa Martin i el que fa de marit d'esta.
L'escenografia és bona en tant que permet el joc de moviment dels actors de manera clara i elegant, amb una llum bastant adient a cada moment.
Les interpretacions són brutals. La tensió dramàtica va in crescendo des de l'inici. Durant l'escenificació la història t'atrapa, et dol, et molesta. I et repugna en saber-nos tots essers humans de la mateixa pasta.

Com que la recomane a tothom que la puga vore; esten són les dades de la gira per les nostres comarques;

DEL 7 DE GENER AL 1 DE FEBRER EN VALENCIA (TEATRE TALIA)
DÍA 6 DE FEBRER EN PATERNA (GRAN TEATRE ANTONIO FERRANDIS)
DÍA 7 DE FEBRER EN VILLENA (TEATRO CHAPI)
DÍA 8 EN ALACANT (TEATRE PRINCIPAL)

ABRIL

DÍA 24 EN IBI (CENTRE CULTURAL DE LA VILA)

MAIG

DÍA 8 EN CARLET (TEATRE MUNICIPAL)

2 comentaris:

DE TOT UN POQUET ha dit...

I parlant de teatre, heu vist Iuventus Day (Xavi Castillo)? Jo no. Haurem de mirar a on va i anar-hi...
I també esta, clar.

kirikú ha dit...

Jo vaig vore la peli, i em va agradar molt.

"La mort i la donzella" és el títol d'un lied de Schubert que el torturador utilitzava com a música de fons.

L'espectador en un principi, adopta el punt de vista del marit, i no sap si és veritat o no el que conta la dona.

La peli és molt forta. I molt bona. A mi em va agradar molt.

A vore si puc vore l'obra de teatr quan passe per Carlet.